- Strona główna >
- Artykuły >
- Jakie są koszty wzięcia pożyczki?
Jakie są koszty wzięcia pożyczki?
Pożyczki dla firm Rzeszów, które są oferowane przez instytucje pozabankowe, m.in. przez Podkarpacki Fundusz Rozwoju są atrakcyjną alternatywą dla tradycyjnych kredytów bankowych, ponieważ pożyczki mogą być udzielane nawet na bieżące utrzymanie działalności gospodarczej mikro-, małej oraz średniej na rynku, wzmocnienie jej pozycji oraz dynamiczny rozwój. Wsparcie oferowane przez PFR przeznaczone jest przede wszystkim dla firm, które mają utrudniony dostęp do finansowania, a więc na przykład dla firm z niskimi przychodami. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele firm udzielających pożyczek, jednakże, dlaczego warto zdecydować się na Podkarpacki Fundusz Rozwoju?
Jak obliczyć całkowity koszt pożyczki?
Całkowitym kosztem pożyczki będzie kwota, którą musimy oddać pożyczkodawcy - jest to kwota wychodząca ponad pożyczony kapitał, ponieważ są w nią wliczone odsetki oraz prowizje ściągnięte za poszczególne usługi, czyli opłaty dodatkowe. Zazwyczaj całkowity koszt pożyczki jest kilkukrotnie wyższy niż sama zaciągnięta pożyczka, dlatego zdając sobie sprawę, jak działają poszczególne mechanizmy, będziemy w stanie wybrać najkorzystniejszą ofertę. Zazwyczaj w koszt pożyczki wliczają się wspomniane wcześniej opłaty dodatkowe, czyli opłaty administracyjne, opłaty przygotowawcze, prowizja za udzielenie pożyczki czy nawet ubezpieczenie pożyczki. Oczywiście pożyczkodawca może zastosować różnorodne opłaty, a może nie zastosować żadnej, dlatego można czasami spotkać opłaty z zerowym oprocentowaniem i zerowymi opłatami dodatkowymi.
Jakie warunki trzeba spełniać, aby uzyskać pożyczkę?
Aby otrzymać pożyczkę w Podkarpackim Funduszu Rozwoju, trzeba prowadzić działalność gospodarczą mikro-, małą lub średnią z zarejestrowaną firmą, lub oddziałem na terenie województwa podkarpackiego. Oczywiście, chociaż firmy pożyczkowe udzielają pożyczek na rozwój firmy i jej bieżące utrzymanie, to jednak uwaga przykładana jest również do posiadanych dochodów. Oczywiście potrzebne będą również inne dokumenty i zaświadczenia, np. bilans, historia i prognoza wpływów, a także opinie z banków o posiadanych rachunkach i zaciągniętych zadłużeniach, dokumenty związane z formą organizacyjno-prawną oraz dokumenty związane z prowadzoną ewidencją księgową czy z formą opodatkowania.