data dodania: 2020-04-23 07:45:22

Marketing szeptany medyczny - czym różni się od zwykłego?

Agencje interaktywne coraz częściej włączają do swojej oferty usług marketing szeptany medyczny. Jest on kierowany do osób zawodowo związanych ze środowiskiem medycznym, w którym jak wiadomo obowiązuje zakaz typowej reklamy. Lekarzom nie zabrania się natomiast informowania o swoich usługach, a także komunikowania z pacjentami za pośrednictwem Internetu. Skutecznym, a zarazem zgodnym z etyką lekarską narzędziem, które pomoże w promowaniu danego specjalisty lub placówki jest marketing szeptany medyczny. Na czy polega i co można dzięki niemu zyskać?

Co to jest marketing szeptany medyczny?
Marketing szeptany medyczny opiera się na bardzo podobnych działaniach co tradycyjny buzz marketing, z tą różnicą, że dostosowany jest do potrzeb środowiska lekarskiego. Nie jest tajemnicą, że to bardzo wymagająca grupa, którą jednocześnie obowiązują rygorystyczne obostrzenia.
Praktyk medycznych nie można bowiem reklamować w ten sam sposób, co na przykład usług fotograficznych. Marketing medyczny to w dużym skrócie dyskusja wokół danej placówki lub specjalisty. Prowadzona jest przez odbiorców (w tym przypadku pacjentów), dlatego nie ma tutaj jawnej zachęty do skorzystania z konkretnej oferty, ani perswazyjnego wydźwięku, charakterystycznego dla tradycyjnej reklamy. Działania w ramach marketingu medycznego mają przede wszystkim za zadanie budować pozytywny wizerunek lekarza lub gabinetu, dzięki czemu pacjenci będą chętniej decydować się na wizytę.

Jak w praktyce wygląda marketing szeptany medyczny?
W Internecie funkcjonują strony www, gdzie każdy pacjent ma możliwość dodania swojej opinii na temat specjalisty lub miejsca, w którym świadczona jest opieka medyczna. Dzięki temu innym osobom będzie łatwiej podjąć decyzję o skorzystaniu z usług. Rekomendacje w wyborze lekarza niemal od zawsze miały duże znaczenie. Dawniej jednak decyzja podejmowana była na podstawie opinii zasłyszanych w gronie rodziny i znajomych. Obecnie informacje wyszukuje się głównie w sieci. Niestety sami pacjenci rzadko sami z siebie dzielą się opiniami. Agencje specjalizujące się w marketingu szeptanym wiedzą w jaki sposób pobudzić dyskusję, aby zachęcić innych do wypowiedzi. W imieniu specjalistów mogą również udzielać odpowiedzi na zapytania, aby budować relacje z pacjentami.

Jakie korzyści zapewnia marketing szeptany medyczny?
Marketing szeptany medyczny pozwala zwiększyć zainteresowanie usługami oferowanymi przez daną placówkę lub konkretnego specjalistę. Działania skupiają się na eksponowaniu mocnych stron świadczonej opieki lekarskiej, co skutkuje pozytywnym odbiorem. Marketing szeptany pozwala również w kontrolowany sposób kreować wizerunek. Pacjenci znacznie chętniej będą decydować się na usługi lekarza, który cieszy się dobrymi opiniami. To z kolei wpłynie na poziom zaufania do danego lekarza. Przeczytaj także: http://www.nemesis.com.pl/aktualnosci/jakie-korzysci-plyna-z-marketingu-szeptanego-medycznego.html

Polecamy

Najnowsze artykuły

Zastosowanie automatycznych owijarek w logistyce i dystrybucji
Przegląd i analiza najlepszych producentów automatycznych owijarek
Jak automatyczne owijarki mogą poprawić wydajność linii produkcyjnej?
Przypadki użycia automatycznych owijarek w różnych branżach
Korzyści z automatyzacji procesu owijania w przemyśle
Włoskie meble skórzane - elegancja, luksus i wygoda
czytaj wiecej

Najnowsze opinie

Firma LS-TECH jest Firmą specjalizującą się w produkcji oraz...
Żel AFTIDENT® jest wykorzystywany w przypadku wystąpienia ubytków w...
Operator internetowy Data Com Rzeszów oferuje swoje usługi z zakresu...
Cerplast to firma produkcyjno-handlowa, która specjalizuje się w...
Żel AFTIDENT® jest wykorzystywany w przypadku wystąpienia ubytków w...
Wycena Nieruchomości Szymon Kasperski to firma z Przemyśla, która jednak...
Firma LS-TECH jest Firmą specjalizującą się w produkcji oraz...
Cerplast to firma produkcyjno-handlowa, która specjalizuje się w...
PFR czyli Podkarpacki Fundusz Rozwoju to spółka, która działa od maja...